sâmbătă, 28 martie 2015

Semimaraton Aiud 2015

21km alergare pe dealuri

300m diferenta de nivel


Teminat in 1:59
 



Simbata e zi de long run si urma sa facem 32km. Cum Aiudul e foarte aproape de Cluj iar concursul e organizat in scopuri caritabile, am decis sa facem 21km in cadrul concursului iar restul de 11k dupa terminarea cursei, sa mai schimbam si noi peisajul.
 

inscriere
Ajungem pe la 8 jumate si constatam cu bucurie ca juma’ de cluj era acolo. Ne inscriem, vizitam toaleta primariei care (inca) nu avea apa, doar sonorizare foarte buna, dupa care ne indreptam spre start. Cum au aminat startul cu jumatate de ora, ma bag in masina sa-mi incalzesc organismul, eram virusat si cu mucii pe piept.

Dupa vreo 20 minute se da si startul si, ca de obicei, se pleaca putin cam tare. Nu am eu treaba cu ceilalti, imi vad de cursa si de mucii mei, las rachetele si freneticii sa o zbugheasca inainte.
  
Traseul a fost nesperat de frumos. Dupa vreo 2km pe asfalt si inca vreo 2km pe un forestier intram in padure, unde incepusera sa apara floricele. Pe urma iesim pe pasune, alergind pe dealuri printre ogoare proaspat arate. Cum plouase bine in zilele dinainte era si un soi de noroi extrem de lipicios, care se lipea permanent de talpile pantofilor facindu-i extrem de grei. Am aplicat cu candoare zicala “when there is nothing to do, do nothing” si am alergat relaxat cu noroaiele pe pantofi.

La un moment dat ajung din urma un frenetic ce mergea la pas. Cind vede ca il ajung, o ia la goana cam 200m dupa care se opreste si se uita inapoi spre mine. Eu alergam constant, ca de obicei, nu am treaba cu freneticii, asa ca il ajung dupa citeva  minute, el mergind la pas. Cind vede ca iar il ajung o ia la goana iarasi, tot vreo 200m, apoi iar se opreste si merge la pas. Sceneta asta se repeta la nesfirsit si ma intrebam cit o sa reziste agitatu’
 
 
La un moment dat o ajung din urma pe Vio si mergem impreuna vreo 7km, admirindu-l pe frenetic cum repeta sceneta la nesfirsit. Intre timp ajungem din spate alt frenetic, ce se cunostea cu freneticul numarul unu, asa ca incep cei doi frenetici sa analizeze cit au parcurs si cit mai au de parcurs.

Acum sceneta era si mai interesanta, pentru ca erau doi si pentru ca acum si urlau cind incepeau sa o ia la goana. Au tinut-o asa pina la primul punct de alimentare unde s-au oprit, iar restul povestii nu il mai stiu, nu i-am mai vazut dupa aceea nici pe traseu si nici la sosire. Cum traseul e in forma de bucla, e posibil ca si acum sa se invirta pe acolo. Daca sinteti vreunul din Aiud, mergeti si duceti-le ceva de mincare.
 
Cu 3km inainte de final Vio o ia la goana si dusa a fost, nu m-am putut tine dupa ea. Am mers constant toata cursa si am terminat in 1:59. Lungimea a fost de vreo 22km dupa ceasul meu.
 

intrecut de un baietel de 5 ani
 
Chiar inainte de final, erau 3 prichindei de vreo 5-6 ani, care alergau ultimii 30m pina la linia de sosire impreuna cu alergatorii ce terminau cursa. Cind am ajuns si eu au alergat si cu mine, cei doi mai mari au renuntat dar cel mic nu s-a lasat si a fost tare fericit ca a terminat inaintea mea. Se pare ca fericirea lui s-a transmis si la mine ...

Terminam cursa, lasam la masina numerele de concurs, schimb tricoul si plecam inapoi pe traseu sa mai facem inca 11km, sa ne iasa totalul de 32km cit era in plan. Admiram in parc o pisica ce se urcase intr-un copac sa vineze o …. suspans … veveritza. Foarte bine s-a distrat veveritza. Si noi. Pisica mai putin, mai ales cind a trebuit sa coboare din copac de la 10m inaltime, dupa ce s-a prins ca veveritza isi batea joc de ea.

Toate bune si frumoase in alergare, doar ca efectiv am uitat sa luam ceva de mincare cu noi. In mod normal nu e mare grozavie sa alergam 32km, dar primii 22k au fost in concurs, deci la o viteza mult mai mare decit la un antrenament obisnuit, asa ca ramasesem fara resurse prin celule. Tot drumul de intoarcere am visat la ciocolate, supe si alte animale moarte si fripte, asa ca odata ajunsi inapoi la masina ne-am pus tovaraseste in fund in portbagaj si am mincat tot ce am prins jumatate de ora.



Tibi Useriu a aparut la un moment dat plin de noroi din cap pina in picioare. Il intreb “esti ok, te-ai lovit cumva ?”, la care el imi raspunde cu un rinjet de satisfactie intins pe toata fatza “nuuuu, am picat intr-o balta, asa misto a fost …. !”  Cum sa nu-l iubesti ?

Dupa care a inceput sa ne povesteasca cum va alerga 175km de la Tihuta pina la Cluj, unde va da startul si va alerga in continuare si Maratonul International Cluj, 215km in total. Un bun antrenament pentru TDG.

Cum tocmai incepea festivitatea de premiere, am mers sa ne luam roabele de medalii si diplome (Vio iar a dat lovitura), am mincat cartofi prajiti fara sare (nu avea sare femeia de la ghereta) dupa care am plecat spre casa.

Un concurs frumos, cu mare probabilitate vom merge si anul viitor la Aiud.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu