duminică, 28 iulie 2013

Triathlon Brasov 2013



Triathlon Brasov – 1.3km swim, 47km road bike, 10km run

In sfirsit a crescut (iar) temperatura peste 35 grade asa ca am putut merge linistit la triatlonul de la Brasov. Pina acum am prins la concursuri fie gheata la mal fie peste 35 grade asa ca a fost linistitor sa stiu ca o sa am (iar) neuronii in coma profunda pe parcursul concursului.

Triatlonul de la Brasov trebuia sa fie compus dintr-o proba de inot de 1.5km in lacul Codlea, urmat de 47km cu bicicleta pe sosea (urcind pina in Poiana Brasov si apoi coborind in Brasov) iar la sfirsit o alergare de 10km prin oras. Cam plictisitor, nu ? Noroc cu autoritatile care ….. au golit lacul cu o zi inainte de concurs. Nu incercati sa gasiti explicatie logica. Va irositi clipe din viata. Logica nu are nimic de-a face cu ce se intimpla in tara asta. Cum poti sa nu-i indragesti ? Cum poti sa nu te miri ca nu uita sa respire ?

Vestea buna – mai este inca un lac.
Vestea proasta 1 – lacul e la 1km distanta de zona de tranzitie in care sint bicicletele.
Vestea proasta 2 – aflam toate astea seara dinainte de concurs, la sedinta tehnica.

Faptul ca dupa ce ies din apa trebuie sa alerg 1km nu e chiar o drama din punct de vedere al efortului, nu de alta dar treaba asta cu alergatul nu e chiar o premiera pentru mine. Atita doar ca acel kilometru e pe o poteca prin padure, poteca pe care se plimba bizonul urban in drumul sau saptaminal catre mici si bere, asa ca pe linga pietre, crengi, ghinde, jir si gropi sint si sticle, dopuri, mucuri de tigara, amoebe si bacili koch.

Solutie este, evident, si anume sa-ti duci o pereche de pantofi de alergare la iesirea din lac, astfel incit sa poti alerga incaltat pina la zona de tranzitie. Dar pentru asta trebuie sa ii si ai, iar eu predasem deja pantofii de alergare pentru tranzitia 2 si altii nu mai aveam.
Daca as fi stiut din timp fie imi aduceam inca o pereche fie nu ii predam, alergam cu ei de la inot la tranzitie si apoi ii luam cu mine pe bicicleta pina la T2 ca sa alerg cu ei in final.

Nu ma pling, e o simpla relatare, apreciez intotdeauna lucrurile care condimenteaza viata si o fac mai interesanta. La urma urmei cu pantofi stie alerga oricine … asa ca am decis sa nu ma mai agit si sa alerg descult, codru-i frate cu romanu si piatra cu fasciita plantara. Amin !

In dimineata concursului ni se spune ca apa are 20 grade. Nu prea stiu eu ce inseamna asta, dar ceilalti imi spun ca in bazin apa are intre 28 si 32 grade, deci parea sa fie a dracului de rece. Daca as fi luat wetsuit-ul pe mine pentru proba de inot ar fi insemnat sa alerg acel kilometru ca un pinguin, adica descult si … imbracat cu costumul de neopren. Un buchet de flori mai trebuia sa am in mina si eram bun de circ. Sau as fi putut da jos costumul de neopren la iesirea din lac si apoi sa alerg cu el in mina,  precum un chelner. De vis.



Neeeeah. Ca sa fiu consecvent, am luat aceeasi decizie : cu neopren stie oricine sa inoate asa ca …. am renuntat la el. Logica e simpla : frig fiind (paduri cutreieram) urma sa dau mai repede din miini ca sa scap mai repede de acolo, asa ca numai bine putea sa fie, ca si chuck norris urma sa ies din lac inotind mai departe prin uscat.

Noroc ca se apropia startul si mi-a fost intrerupt firul logic al rationamentelor pentru ca altfel urma sa ajung in brasov fara bicicleta, ca doar cu bicicleta stie ajunge oricine, nu ?

Megind spre zona de start am parcurs cel mai lung kilometru din lume. Nasol sa calci pe pietrele alea ascutite. Cind am ajuns la lac ma dureau deja talpile.
In zona de iesire din lac unii isi ascundeau pantofii. Care pe unde apuca. Unul si i-a ascuns in urzici in speranta ca nu o sa-i imprumute cineva. Frumoasa-i disperarea.

Ca o paranteza, duminica seara postase cineva pe FB ceva de genul “imi cer iertare celui caruia i-am luat pantofii la iesirea din lac. Sper sa nu se supere foarte tare …”. Daca te poti relaxa astfel incit sa privesti lucrurile de la distanta, viata e chiar frumoasa si interesanta. Totul e sa nu te cramponezi in lucruri marunte, materiale, cum ar fi o pereche de pantofi, in cazul de fata.

Proba de inot nu a avut nimic special. Ca de obicei o turma de disperati incearca sa ajunga vii la finish. Cei care nu au vazut niciodata cum arata proba de inot la un triatlon pot sa faca un mic exercitiu si sa-si imagineze ca ar inota intr-o masina de spalat. Se lasa cu o gramada de pumni in cap si picioare in coa….ste (sau cum ti-o fi norocul).

Aveti mai jos un link de la o filmare facuta la proba de inot. Acum ar trebui sa fie mai clar de ce se lasa cu cafteala. Cei pe care ii vedeti dau cu pumnii. Cei pe care nu ii vedeti o incaseaza. Darwin, frate.



De data asta eu am scapat destul de usor. Doar doi pumni in cap, corect executati, in zona urechii. Acolo e cel mai eficient sa lovesti, doare ca dracu si ametesti pentru ca iti bulverseaza urechea interna care, dupa cum bine stim, are rol in pastrarea echilibrului.
M-am impacat in timp cu ideea, loviturile nu imi mai provoaca nici macar o fractiune de emotie, atita vreme cit nu mi-au zburat ochelarii de pe ochi e totul ok, inot mai departe fara sa tresar.
Al doilea pumn insa a fost destul de zdravan asa ca m-am oprit sa ma autoevaluez si sa vad daca soarele e in continuare pe cer. Surprinzator, oprise si boxerul, iar cind m-a vazut a inceput sa-si tot ceara scuze peste scuze, ca-i pare rau, ca nu a vrut, alea alea. Chiar foarte frumos din partea lui, e primul care face gestul asta.
Nu e minunat cind vezi semne de iubire in jurul tau ? Ce poti sa-ti doresti mai mult ? Toate bune si frumoase, love is all around, un singur lucru nu am inteles insa – de ce oare se tinea cu ambele miini de gitul meu in timp ce-si cerea scuze ? Era barbat, epilat nu era, la ce fatza avea nici epilat nu avea sanse, asa ca am bagat capul in apa si am plecat mai departe.
Daca ar fi sa analizez nebunia de fiecare data cind ma intilnesc cu ea nu as mai avea vreme sa-mi traiesc viata. Parerea mea e ca diferenta dintre iubire si nebunie e doar unghiul sub care privesti problema asa ca va las pe voi sa-l incadrati.

Sper ca e bine sanatos si ca a scapat cu viata, la urma urmei mai veneau concurenti  dupa mine asa ca isi putea manifesta iubirea si fata de altii, eu imi facusem datoria.
Deci da, exista prostituate si pe traseu la triatlon.

Am invatat sa fac sighting (privitul inainte in timp ce inoti) mult mai bine asa ca m-am orientat foarte des si am ocolit brasistii din timp, asa ca am scapat de data asta fara nici un picior in zone vitale si dureroase. Aleluia.

Ceasul a aratat la final o distanta de 1.3km pe care i-am parcurs in 29 minute, complet odihnit si relaxat, ca un inot de relaxare, asa ca am iesit foarte bine dispus din apa.

A urmat alergarea prin padure spre zona de tranzitie. Din fericire nu m-am taiat, cind mi se lipea de talpa cite o piatra mai ascutita ma opream sa o scot. Cei care au avut incaltari au cistigat timp serios pe bucata asta. E de tinut minte pentru anul viitor.

Ajuns in zona de tranzitie m-am echipat de bicicleta, am luat doua geluri cu mine si un bidon cu apa si am decolat.
Proba de bicicleta incepe cu o coborire frumoasa prin padure pina la drumul national, pe urma localitatile Codlea, Vulcan, Cristian, Risnov si apoi urcare pina in Poiana Brasov urmata de o coborire abrupta spre Brasov.

Organizatorii ne-au anuntat ca drumul de la lac pina la drumul national a fost asfaltat pentru concurs asa ca eram cu totii fericiti ca vom putea merge pe un drum perfect. Suna bine, nu ? Parca prea bine, asa ca hai sa revenim la realitate : cu 4 zile inainte de concurs autoritatile au montat pe drum bumpere (denivelari pentru incetinirea traficului). Repet, nu incercati sa analizati logic gestul. Ar fi o pierdere de timp. Luam lucrurile asa cum sint si ne vedem de ale noastre. In orice lucru este si o farima de fericire. Pe drum drept oricine stie sa mearga cu viteza, nu ? Adaugam bumpere si sint sanse sa iasa ceva foarte hazliu. Negativistii ar spune ca poti ramine fara dinti. E corect, dar tot hazliu e sa mergi pe bicicleta fara dinti, atita doar ca e hazliu pentru ceilalti. QED.

Stiam ca se poate sari cu bicicleta peste gropi sau obstacole dar nu exersasem niciodata. Adevarul e ca nu este prilej mai bun sa inveti ceva nou decit in timpul unui concurs. Relaxare maxima, viteza maxima, cruce cu limba in cerul gurii si o galeata cu noroc. Ar fi fost culmea sa frinez, ca doar d-aia ii zice concurs, ca sa mergi cit de tare poti, nu ?

            Odata ajuns viu la drumul national aveam toate semnele ajutorului divin asa ca am continuat sa pedalez cu zimbetul pe buze ….  aproape 5 minute, pina cind mi-a explodat in mina un tub cu gel. Gelul ala il primisem la half ironman in Oradea. L-am pastrat cu gindul de a-l folosi la vreun concurs.

Prima data l-am luat cu mine la triatlonul de la Bezid cu intentia sa-l halesc la alergare. Am plecat cu el in mina si cind sa-l maninc constat ca nu curge nimic din el. Ma uit in timp ce alerg la el si vad ca e astupata gaura. Buna ideea au avut astia. Poate trebuie sa iau si tirbuson cu mine la triatloane. Incerc sa-i dau jos capacul dar nu merge. E cu filet. Hai ca nu e mare lucru sa desurubezi un capac in timp ce alergi. Zis si facut, desurubez capacul si cind il dau jos …. fratele meu … gaura e sigilata cu folie de aluminiu. Parca era un set de Matrioska, scapi de una si apare alta.
Proba de alergare era de numai 5km si era pe teren accidentat asa ca am renuntat, atita mai trebuia sa pic dracului in vreo groapa incercind sa desfac gelul, asa ca am renuntat.
L-am luat iar la Brasov pentru proba de bicicleta. Drum lung, neted, indiferent cite capcane ar fi ascuns acel tub cu gel ar fi fost timp destul sa-i dau de cap. Am desurubat capacul, am indepartat cu dintii folia de aluminiu si dracovenia a explodat in mina mea improscind totul cu gel. Greu se lasa gelurile astea …
Nu e o mare tragedie sa fii lipicios dar zeama aia atrage toate viespile din zona si risti sa fii muscat, asa cum am patit si la half IM la Oradea. E neplacut sa pedalezi intepat de viespe, doare ca dracu si-ti tot vine sa te scarpini, asa ca mi-am lins rapid degetele si am mincat ce mai ramasese. Numai chef de muscaturi de viespe nu aveam.

Traseul de bicicleta e relativ plat pina la Risnov, unde incepe urcarea spre Poiana Brasov. Nu stiu citi kilometri are dar am crezut ca nu se mai termina. Era si foarte cald, unii prajeau mici si fumul nu prea ajuta la efort iar apa mi se terminase. Diferenta de nivel a fost de 650m, destul de mult mai ales ca e chiar pe finalul traseului.
Pe la jumatatea urcarii, cind incepeam sa imi pun intrebari filozofice si sa parcurg in ordine alfabetica sfintii cei mai cunoscuti, mi-am adus aminte ca exact in acel moment Voicu Oprean facea acelasi lucru, la ironman Zurich, iar el avea de pedalat 180km, dupa ce inotase 3.8km, iar dupa bicicleta il asteptau 42km de alergare. E un simplu gind, dar a fost suficient ca sa uit ca imi e greu. Ce aveam eu de facut era chiar o nimica toata.
Intr-un final s-a terminat urcarea si a inceput mult asteptata coborire. Drumul din Poiana pina in Brasov era complet inchis circulatiei asa ca am putut goni cu viteza maxima. Oooooooooooooooo daaaaaaaa, si ce am mai gonit! Adrenalina pura! Cei 47km i-am terminat in aproximativ 1:40 cu o viteza medie de 27km/h si cu un rinjet de fericire intepenit pe moaca. Ce bine ar fi daca toate cursele de bicicleta s-ar termina cu o coborire luuuuunga cu 65km/ora !


Ajuns in tranzitie m-am schimbat rapid pentru alergare si am zbughit-o pe deal in sus. Da, nu s-au putut abtine si ne-au pus sa alergam la deal. Si da, era foarte cald deja, in jur de 35 grade. 46 minute a durat alergarea deci a iesit un pace mediu de 5:07, nesperat de bun dupa o proba grea de bicicleta. Cu siguranta a ajutat adrenalina acumulata in timpul coboririi nebune cu bicicleta. Timpul total a fost 3:03:12, locul 50 la general si 12 la categorie.

            Un concurs greu dar frumos. Concursurile de triatlon in care proba de bicicleta e cu MTB prin paduri sint spectaculoase, dificile, te umpli si de fericire si de noroi iar in final esti bucuros ca esti in viata. Concursurile in care proba de bicicleta e pe sosea sint elegante. Sint mult mai aproape de concursurile din strainatate, mai aproape de ironman, au un farmec aparte. Astept cu drag sa vin si anul viitor.




Ar mai fi de spus ceva in final - colegii triatlonisti din Cluj s-au clasat extrem de bine :

locul 15 – Daniel Szatmari
locul 16 - Radu vadan

locul 18 – Zsolt Langviser

locul 20 - Rober Sicoie

locul 36 - Tonk Sandor

locul 53 – Simon Andras










PS : Stiati ca Balanescu are slip Arena ? Normal ca nu stiti. Nici el nu stie. Si totusi colega mea de la birou (Moni) a descoperit lucrul asta. Cum singura sursa de informare a fost o poza postata de el pe FB, va las pe voi sa deduceti de cite ori a dat zoom pe slip-ul lui ca sa descopere lucrul asta. Dar sa nu spuneti nimanui, ca e secret.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu